close

在《陰屍路》中飾演最紅的角色"戴瑞"的諾曼李杜斯(Norman Reedus),隨著影集不斷的給重要角色發便當,這人氣角戲份跟地位越來越重要。諾曼先前除了《神鬼尖兵》外,原本在很多片只演些小配角,對他最早的印象是在《刀鋒戰士2》裡愛看卡通的賤男,剛開始看《陰屍路》時對他演的戴瑞第一印象實在是很不順眼(蠻橫的小混混),沒想到越後期這角色的個性越來越討喜也越來越酷,知道有大量的粉絲支持他之後諾曼李杜斯也暢談很多關於自己的事情,以下是翻譯自USmagazine的小報導,很多蠻白癡的小事XDD



1. I eat a chocolate bar almost every night before bed.
我幾乎每晚睡覺前都會吃一條巧克力棒。


2. I have a weakness for Ancient Aliens.
我特別喜歡遠古外星人。 (應該是在說歷史頻道的節目)
(I have a weakness也有喜歡到無法招架的意思)

3. When I was a kid, 3 was my favorite number because if rotated, it looks like a pair of boobs.
我小時候最愛3這個數字,因為你把他轉一下看起來像一對奶子。

4. I'm usually very neat.
我平常很愛乾淨。

5. Favorite food: macaroni and cheese -- or chocolate.
最喜歡的食物:通心粉和起司,或巧克力

6. Least favorite: peanut butter.
最不喜歡的食物:花生醬

7. Contrary to popular belief, I have way more than just four shirts.
跟大部分人想得不太一樣,我不只四件衣服。(在講他陰屍路裡少少的服裝吧XD)

8. Growing up, The Clash's "Straight to Hell" was always our sing-along song while we washed the dishes. (Hi, Mom!)
長大時,我們都會邊洗碗邊唱The Clash's的 "Straight to Hell"。(老媽好!)

9. I've never ridden a horse, except on set.
我從來沒騎過馬,除了拍片時

10. I own about 50 masks.
我大約有五十個面具

11. I don't follow any sports teams.
我沒支持任何球隊。

12. My first car was a Karmann Ghia.
我的第一台車是福斯的卡曼吉亞


13. Some of my top movies are Mad Max, Midnight Cowboy and Saturday Night Fever.
我最喜歡的電影是 衝鋒飛車隊(1979)、午夜牛郎(1969)、週末夜狂熱(1977)。

14. My favorite thing to do is lie down.
我最喜歡做的事是躺著

15. I think apple pie-flavored gum is a revolutionary concept and I love it.
我覺得蘋果派口味的口香糖是革命性的發明,我喜歡。

16. I once tried using bacon as fishing bait, but I didn't catch anything.
我曾經用培根當魚餌,結果什麼都釣不到。

17. My best friend is my cat.
我最好的朋友是我的貓

18. My most essential household tool is the Mr. Clean Magic Eraser.
我最依賴的居家用品是清潔先生神奇擦布。(打廣告阿XDDD)

19. I prefer to sleep without a pillow.
我睡覺時習慣不用枕頭

20. When I grow up, I want to be [Walking Dead costar] Scott Wilson.
我長大時,最想當史考特威爾森。(也有演陰屍路)


21. I use Siri more often than I'm willing to admit.
我用Siri的頻繁率高到我不想承認

22. I just got a microwave this year.
我今年才買了微波爐。

23. I still haven't turned it on.
然後我還沒用過。

24. I can only cook on a George Foreman grill.
我只會用喬治佛曼的燒烤工具做菜

25. One of the most important things I learned how to do this year is poach an egg (not on a George Foreman grill).

我今年學到最重要的事情是怎作水煮蛋了(不靠喬治佛曼的燒烤工具)。



真是獲益良多,謝謝諾曼李杜斯!我沒有在反諷我沒有在反諷我沒有在反諷...


arrow
arrow
    文章標籤
    陰屍路 諾曼李杜斯
    全站熱搜

    閃靈烏賊 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()